Saturday, March 20, 2010

Impianku...realiti atau fantasi-nukilan rasa pesona jiwa




diriku...punyai pelbagai impian, dari kecil ku bina sebuah impian, membina satu jambatan, memugar sebuah imaginasi, walaupun daku belum menyakini akan kemampuan sebenar potensi diri ini untuk menggapai impian di langit..
hari demi hari..bulan saban bulan, tahun berlalu tanpaku sedar..diriku kini menginjak ke alam pertengahan remaja..oh alangkah laju masa berlalu, alangkah sekejap kehidupanku..
Impianku masih lagi tinggal impian..ku dambakan sebuah kejayaan yang menggamit sebuah pertemuan pada hari pembalasan...
ku iringi doa pengharapan demi sebuah pertemuan..
aku terus berpencak di bumi subur ini, aku menoleh ke kiri dan kanan, melihat pelbagai ragam manusia yang ku kenali dan tidak, ku dengar hingar bingar tawa dan tangis sebuah pertemuan dan perpisahan..aku teruskan perjalanan demi menggapai sebuah impian.
teori sudah sarat dengan makna makrifat..
kini tinggal hanya berbuat dan melihat, meredah arus menongkah ombak, berbekalkan layar taqwa yang semakin menipis
..aku kelu..kesah, kadang2 bisu..aku terus mencari makna sebuah kehidupan,dalam kebingungan,ku redah jua..membujur lalu melintang patah, semangat dan keramat pendekar mengalir deras dalam benakku..
kenangan, pengalaman, rintihan, keluhan, tangisan, cemuhan, tohmahan menjadi asam garam dalam kehidupan..
ku tahu, ku mengerti dalam mencari maknawi diri, taufan dugaan, tsunami cemuhan terpaksa ku harungi..demi sebuah kehidupan..itulah realiti kehidupan insan bernama daie
- nukilan rasa gelora jiwa insan bernama Mohd 'Izzat Mohd Zubir

No comments:

Post a Comment